Dijkgraaf Rijsdorp blij met nieuwe bedrijfssoftware
Inloggen
Winkelmandje

Gratis bezorging in Apeldoorn(+25km) Voor 15:30 besteld, volgende werkdag geleverd Showroom 2500m² +10.000 artikelen op voorraad Afhaalpunt in Apeldoorn

Quantore Partner

Vragen? Bel 055 - 355 44 44 of mail naar verkoop@dijkgraaf.nl

Dijkgraaf Rijsdorp blij met nieuwe bedrijfssoftware

Geplaatst op 4-1-2016 door Dijkgraaf

Combinatie showroom + webshop + voorraad

“Ten eerste zijn we een verschrikkelijk leuk bedrijf”, begint Niel Dijkgraaf, “we hebben in totaal ruim 30 medewerkers, verdeeld over de disciplines kantoorartikelen, kantoormachines, projectinrichting en de drukkerij. Wat Dijkgraaf-Rijsdorp anders maakt dan andere kantoorvakhandels, is dat wij de combinatie hebben van een showroom, standaardartikelen, spécialités, een grote voorraad en een webshop. Je hoort vaak dat kantoorvakhandels stoppen met hun eigen voorraad en expeditie. Bij ons rijden er fulltime drie vrachtwagens op de weg om alles te bezorgen. Ik denk dat de combinatie van bricks en clicks het beste is.”

Overstappen of achterblijven

Op de vraag met welke ontwikkeling kantoorvakhandels absoluut mee moeten gaan om succesvol te blijven, antwoordt Niel: “Het belangrijkste punt is dat je webshop er goed uitziet en gebruiksvriendelijk is. Dat is ook de reden geweest dat we zijn overgestapt naar een andere softwareleverancier. Je fysieke winkel moet er goed uitzien, maar dat geldt ook voor online. Anders red je het niet meer. De webshop moet snel en responsive zijn en een beetje sexy ogen. Achterblijven kost je de kop. Wij bleven achter de feiten aanlopen als we niet zouden overstappen.”



Selectie van nieuwe backoffice en frontoffice software

“We wilden niet meer met twee partijen werken voor de backoffice en de frontoffice software. Het was dus heel belangrijk dat onze nieuwe leverancier die integratie goed voor elkaar had. We hebben een pakket opgesteld met functionele en technische eisen waarin onder andere stond dat de webshop goed en snel moest zijn”, aldus Dijkgraaf. In diezelfde periode had Logic4 net het webshopplatform Next gelanceerd. Na een demo door twee partijen is de keuze gevallen op Logic4. “Logic4 was iets voordeliger dan die andere partij, maar wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven is dat wij de look and feel gebruiksvriendelijker vonden. Daarnaast sprak de overzichtelijkheid van het pakket van Logic4 ons meer aan.” Zo werd Dijkgraaf-Rijsdorp één van de eerste gebruikers van Next.

Voordelen van de software

Bij Dijkgraaf-Rijsdorp worden veel modules gebruikt: Artikelbeheer, Boekhouding, CRM leadmanagement, Gebruikersrechten, Multi database, Offerte/Order/Facturatie, Relatiebeheer, Ritplanning en Voorraadbeheer. Wat vinden ze het handigst aan de bedrijfssoftware?

  • Relatiekaart en zoekfunctionaliteiten

“Je kunt veel informatie zien op een relatiekaart, dat is heel handig. En het systeem heeft goede zoekfunctionaliteiten, de informatievoorziening tussen de verschillende onderdelen is goed.”

  • Segmentatie in gebruikers en rechten

“We hebben per gebruiker verschillende modules in- en uitgeschakeld. Aan de balie werken ze met het CRM-deel en in de expeditie met de orderverwerking en ritplanning. Zelf gebruik ik alles, maar het gedeelte voor verkoop is wel het belangrijkst.”

  • Quantore connectie

“Op inkoopgebied biedt met name de connectie met Quantore duidelijk heel veel voordelen.”

  • Ritplanning

“De ritplanning is een mooie functionaliteit. Als je de order bekijkt, kun je meteen zien of de rit al is geweest. Dat is wel een deel maatwerk.”

  • Regelmatige updates

“Het is goed dat de software doorontwikkeld wordt. Er zijn regelmatige updates. Dat misten we heel erg bij onze vorige partij.”

Meer traffic en meer orders via de webshop

“Om de same day delivery waar te kunnen maken, hebben we de applicatie constant openstaan. Orders worden realtime doorgeschoten en direct gecontroleerd. Het is niet genoeg om het programma eens in de twee uur even te openen, het is een continu proces dat de hele dag doorgaat.”

Wat heeft het gebruik van Fisi, Next en Project opgeleverd? “Een veel betere webshop. Daar lag onze grootste frustratie en nu de grootste winst. We hebben meer traffic, meer online orders en krijgen veel complimenten over de webshop. Onze plannen voor de komende tijd zijn om de webshop meer te optimaliseren met zoekwoorden, het assortiment en acties. Ook zijn we druk bezig met het CRM pakket. Wat dat betreft is er genoeg te doen. Wij zijn tevreden, maar moeten nog wel optimaliseren en dat blijven we ook doen!”

Plaats een opmerking

Gratis bezorging in Apeldoorn(+25km) Voor 15:30 besteld, volgende werkdag geleverd Showroom 2500m² +10.000 artikelen op voorraad Afhaalpunt in Apeldoorn

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen
20210804 01:41:07 PC00False0FalseTrue220102