Inloggen
Winkelmandje

Gratis bezorging in Apeldoorn(+25km) Voor 15:30 besteld, volgende werkdag geleverd Showroom 2500m² +10.000 artikelen op voorraad Afhaalpunt in Apeldoorn

Onze winkel/showroom is geopend voor bedrijven zonder afspraak. Particulieren zijn van harte welkom op afspraak (4 uur van tevoren).
Maandag t/m vrijdag 8.00 - 18.00 uur en zaterdag 9.00 - 13.00 uur.
Quantore Partner

Vragen? Bel 055 - 355 44 44 of mail naar verkoop@dijkgraaf.nl

Handige tips voor een clean desk

Geplaatst op 2-10-2019 door Dijkgraaf

Heb je een kantoorbaan? Dan spendeer je een groot deel van je leven aan je bureau. Daarom kun je er maar beter het beste van maken. Niet alleen voor je werk en je productiviteit, maar vooral voor jezelf. Het is de plek waar je verrassend veel tijd doorbrengt, als je de uren bij elkaar optelt. Ga jij voor een clean desk of hou je van stapeltjes papier in bakjes op je bureau, post-its aan je scherm en gezellige spulletjes om je heen? Wat werkt nu het beste?

Wel of geen clean desk policy?

Het nadeel van rommel op je bureau is, dat het lastiger is om op één taak te focussen en om informatie te verwerken. Je wordt namelijk afgeleid door allerlei dingen om je heen die je herinneren aan een taak of andere associaties oproepen, die je van je werk houden. Het voordeel is dat dit 'creatief denken’ ten goede komt. De oplossing is om je bureau te gebruiken voor productief werken en voor creativiteit een andere plek op te zoeken.

Digitaal kantoor

Een groot deel van onze werkzaamheden vinden anno 2019 digitaal plaats. Dit scheelt veel ruimte zo blijkt uit deze video over de ‘evolutie van het bureau’. Toch blijven we altijd ook met papier werken, gebruiken we notitieblokken, printen we stukken uit en bouwen we aan klantdossiers die we efficiënt willen opbergen.

5 tips voor een opgeruimd bureau

Zorg ervoor dat alleen dat wat je nodig hebt op je bureau ligt.

  1. Zorg voor voldoende opbergruimte. Er zijn allerlei 'opbergsystemen’ beschikbaar voor papier en met meubilair zoals 'verrijdbare ladenblokken’ berg je spullen eenvoudig op.
  2. Werk met een takenlijst, digitaal of via visueel management op een 'whiteboard’ zodat je een overzicht hebt van acties, afspraken en lopende projecten.
  3. Leg kantoorartikelen in een afgesloten kast. Denk aan 'opbergmeubilair’ zoals ladenkasten en roldeurkasten
  4. Ruim je bureau aan het einde van de dag op; klaar voor een nieuwe dag. Werk je op een laptop die je mee naar huis neemt? Dan is een stevige 'laptoptas’ waarin je ook je andere spullen kunt opbergen een aanrader.
  5. Zorg voor voldoende 'afvalbakken’ op kantoor. Dat maakt het makkelijker om even die bananenschil of klokhuis weg te gooien. Wil je afval scheiden? Dan is het handig om op centrale plekken een duo-afvalbak neer te zetten.


Meer weten?

Heb je een specifieke vraag over een product of wil je meer weten over kantoorinrichting of bureaus? Wij helpen je graag verder. Neem contact op met onze klantenservice of maak een afspraak voor een eerste kennismaking.


Afspraak maken

Plaats een opmerking

Gratis bezorging in Apeldoorn(+25km) Voor 15:30 besteld, volgende werkdag geleverd Showroom 2500m² +10.000 artikelen op voorraad Afhaalpunt in Apeldoorn

Onze winkel/showroom is geopend voor bedrijven zonder afspraak. Particulieren zijn van harte welkom op afspraak (4 uur van tevoren).
Maandag t/m vrijdag 8.00 - 18.00 uur en zaterdag 9.00 - 13.00 uur.

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen
20210420 12:35:51 PC00False0FalseTrue22002